رابطه بین نگرش پرستاران بخش مراقبت ویژه به مرگ و عدم احیا مقاله: رابطه بین نگرش پرستاران بخش مراقبت ویژه به مرگ و عدم احیا The Relationship Between Death and Do Not Resuscitation Attitudes Among Intensive Care Nurses https://doi.org/10.1177/0030222820959235 مجله OMEGA با ایمپکت فاکتور 1.34 فرزانه صفری، دکتر اکرم ثناگو، دکتر باقر پهلوان زاده، دکتر فروزان اکرمی، دکتر لیلا جویباری، رضا جهانشاهی Keywords Death , DNR , attitude , intensive care nurse , ethical
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
|
4 مهر 1399 ساعت 16:8 |
بازدید : 305 |
نویسنده :
مهدیار
| ( نظرات )
|
شیرخوار در چهار ماهگی به علت عفونت ویروسی ناشناخته ای دچار #سکته_مغزی شد
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
|
جمعه 4 مهر 1399 ساعت 16:5 |
بازدید : 544 |
نویسنده :
مهدیار
| ( نظرات )
|
پزشکان اطفال در آمریکا خواستار شروع انجام آزمایش واکسن کووید-۱۹ روی کودکان شدند
با افزایش موارد فوت ناشی از کرونا در ایالات متحده و مرگ بیش از ۲۰۰ هزار نفر در این کشور گروهی از متخصصان بیماریهای عفونی کودکان خواستار انجام آزمایش واکسن کووید-۱۹ برای کودکان شدند.
این گروه از متخصصان بیماریهای عفونی کودکان در ایالات متحده اظهار داشتند: در کشور سه آزمایش واکسن کروناویروس برای بزرگسالان در مقیاس بزرگ در حال انجام است اما تاکنون آزمایش واکسن این بیماری روی کودکان آغاز نشده است.
دکتر "بودی کریچ" متخصص بیماری های عفونی در کودکان در دانشگاه وندربیلت آمریکا گفت: اگرچه آزمایش واکسن کووید-۱۹ برای بزرگسالان و افراد مسن با سرعتی بی سابقه در حال انجام است اما هنوز انجام این آزمایشات روی کودکان آغاز نشده است.
وی افزود: به جای منتظر ماندن برای تولید واکسن موثر برای بزرگسالان لازم است اقداماتی برای ارزیابی عملکرد واکسن روی نوجوانان و سنین پایینتر هم در نظر گرفته شود.
به گزارش شبکه خبری سی ان ان، سخنگوی شرکت داروسازی Pfizer گفته است: در حال انجام فعالیتهایی برای شروع مطالعه روی کودکان هستیم.
همچنین شرکت داروسازی Moderna در آمریکا از آغاز انجام تحقیقات واکسن کرونا روی کودکان در آینده نزدیک خبر داده است.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
|
4 مهر 1399 ساعت 16:3 |
بازدید : 571 |
نویسنده :
مهدیار
| ( نظرات )
|
تکنولوژی آموزشی در لغت از واژه های خاص تکنو به معنی برخورد سیستماتیک با پدیده های علمی ، لوژی به معنای شناخت و آموزش به معنای فعالیت های هدفمندی است که مربیان یا معلمان انجام می دهند تا تغییر رفتار یا توانایی تغییر رفتار در فراگیرنده به وجود بیاید. از همین جا مشخص می شود که تکنولوژی آموزشی به معنای شناخت پدیده ها یا روش های دقیق آموزشی برای رسیدن به اهداف آموزشی است .
تکنولوژی آموزشی ، رویکردی سیستمی است که فرآیند یاددهی و یادگیری را کنترل می کند . برای مثال متخصص تکنولوژی آموزشی بررسی می کند که در فرآیند یاددهی و یادگیری چه مسائل یا مشکلاتی وجود دارد تا بتواند مسئوولیت حل این مشکلات را بر عهده بگیرد . چنین فردی نسبت به تمام فرآیند یاددهی و یادگیری ، خواه فرآیند در مرحله درون داد سیستم باشد یا برون داد یا خود فرآیند سیستم باشد ، حساسیت نشان می دهد .
تعلیم و تربیت یک فرآیند است و عوامل سیستماتیک مثل کلاس ، معلم ، کتاب ، فضای آموزشی و امکانات آموزشی در آن وجود دارد و دارای درون دادی به نام شاگرد و برون دادی به نام فارغ التحصیل می باشد .
خیلی ها تصور می کنند که تکنولوژی آموزشی ، تکنولوژی است و این رشته باید در دانشکده فنی استقرار داشته باشد . اما باید گفت که تکنو با تکنیک فرق دارد و تکنولوژی آموزشی همراه و همگام با روانشناسی تربیتی کار آموزش را آسان می سازد . به همین دلیل محل فعالیت دانشجویان و استادان این رشته دانشکده های علوم تربیتی و روانشناسی تربیتی است و چگونگی فعالیت متخصصان این رشته با توجه به مبانی تئوریک و عملی روانشناسی پرورشی شکل می گیرد و در آن طراحی آموزش و اجرا و ارزشیابی آموزش مطرح می باشد . در واقع کارشناسان این رشته ، طراحان آموزشی یا مهندسان آموزشی هستند . مهندسانی که هم و غم آنها تسهیل سازی یادگیری و آموزش است .
فرصتهای شغلی فارغ التحصیلان گرایش تکنولوژی آموزشی:
فلسفه اصلی این رشته استفاده از توانایی فارغ التحصیلان آن در آموزش و پرورش و سپس صدا و سیما است . اما در عمل می بینیم که به دلیل تفکر غلط حاکم بر برخی محیط های آموزشی ، تکنولوژیست های آموزشی به سختی جذب این مراکز می شوند . البته برخی از فارغ التحصیلان این رشته جذب مدارس غیر انتفاعی شده اند و با ارائه طرح های آموزشی برای دوره ها و درس های مختلف، کارآیی مدرسه را بسیار ارتقاء داده و در واقع بسیار موفق بوده اند .
عده ای از فارغ التحصیلان نیز جذب وزارت ارشاد یا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می شوند و بالاخره برخی از فارغ التحصیلان با توجه به توانایی هایی که در طی تحصیل کسب کرده اند جذب بازار کار آزاد می شوند و به عکاسی آموزشی با تولید فیلم های آموزشی می پردازند.
دروس اصلی |
تاریخ آموزش و پرورش در اسلام و ایران |
جامعه شناسی آموزش و پرورش |
فلسفه آموزش و پرورش |
اقتصاد آموزش و پرورش |
اصول و مبانی آموزش و پرورش |
مقدمات مدیریت آموزشی |
آموزش و پرورش تطبیقی |
مقدمات برنامه ریزی آموزشی درسی |
آموزش و پرورش ابتدایی ، راهنمایی و متوسطه |
آموزش و پرورش کودکان استثنائی |
اخلاق اسلامی |
مقدمات تکنولوژی آموزشی |
روشها و فنون تدریس |
آشنایی با کتابخانه و اصول کتابداری |
روانشناسی عمومی |
روش های آماری در علوم تربیتی |
روانشناسی رشد 1و2 |
سنجش و اندازه گیری در علوم تربیتی |
جامعه شناسی عمومی |
مقدمات روش تحقیق در علوم تربیتی |
دروس تخصصی |
سمینار در برنامه ریزی درسی و آموزشی |
اصول برنامه ریزی درس و تحلیل محتوا |
مبانی ارتباط انسانی |
برنامه ریزی درسی ابتدایی |
اصول طراحی پیامهای آموزشی |
سمینار در تکنولوژی آموزشی |
اصول عکاسی |
برنامه ریزی درسی متوسطه |
تولید برنامه های تلویزیونی |
رادیو و تلویزیون آموزشی |
انتخاب ، بهره برداری و ارزیابی مواد و وسایل آموزشی |
تئوری ها و روش های کاربردی در رسانه های جمعی |
تولید مواد آموزشی |
آموزش برنامه ای |
آموزش با روش مبتنی بر سیستم ها |
اصول طراحی نظام های آموزشی |
تولید فیلم های آموزشی |
برنامه ریزی درسی آموزش عالی و بزرگسالان |
ارزیابی نظام های کوچک آموزشی |
آشنایی با مراکز و مواد آموزشی |
کارورزی ها و اجرا پروژه های فردی |
کارورزی ها و اجرا پروژه های گروهی |
جامعه شناسی ارتباطی |
|
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0