حتما برای شما هم پيش آمده که به دوستی که به دنبال شغل جديدی است يا کودکی
که برای اولين بار قدم به مدرسه میگذارد، توصيه و مشورت داده باشيد،
بسياری از ما دانش و تجربه خود را به طور منظم برای کمک به ديگران در
اختيار آنها قرار میدهيم. اما اين نوع کمک و راهنمايي هميشه برای دوستان و
خانواده ما مفيد واقع نمیشود.
با مشاوره در محيط کار، شما میتوانيد
به بهرهوری بيشتر افراد، پيشرفت حرفهای آنان و رسيدن سازمان به وضعيتی
اثربخش کمک کنيد. ايفای نقش يک مشاور میتواند، بسيار پرارزش باشد. در اين
نوشتار ابزار مشاوره و چگونگی ايجاد ارتباطی اثربخش برای مشاوره معرفی
میشود.
مشاوره چه مزايايي دارد؟ مشاوره نوعی ارتباط بين فردی ميان
مشاور و مشاوره گيرنده است.شما به عنوان يک مشاور، مهارتها، دانش و نگرش
خود را برای توسعه فرد مشاوره گيرنده به اشتراک میگذاريد. فرآيند مشاوره
میتواند به فرد مشاوره گيرنده احساس حمايت و اعتماد به نفس منتقل کند.
برای يک سازمان، مشاوره رويکرد اثربخش برای انتقال شايستگیها از يک فرد به
فرد ديگر است. اين کار موجب توزيع مناسب مهارتهای پايه سازمان میشود، به
تيمسازیهای قوی کمک میکند و میتواند بخشی از يک برنامه بزرگ جانشين
پروری در سازمان باشد.